Permata Hati

Permata Hati

Wednesday, December 1, 2010

~ Malang Tak Berbau ~

Nak dijadikan cerita...my hubby bersama princessku menjadi mangsa dikejar oleh anjing2 liar. Sebenarnya kami sekeluarga ke rumah abang sepupu untuk majlis merisik anak perempuannya...Ayahku adalah satu2nya bapa saudara yang wajib ader dalam majlis tu..... setelah selesai majlis kami pun berangkat untuk pulang.... ketika dalam perjalanan ke arah kereta....kami ader ternampak seekor anjing di bawahnya...jadi my hubby pun mulalah menekan remote kereta untuk menghalau anjing itu...tapi lain pulak yang jadi.....anjing bukan lari tapi sebaliknya meluru ke arah my hubby & princess...bukan seekor anjing tu rupanya....4 ekor ke semuanya...jadi my hubby pusing anjing2 tu terus kejar.....my hubby & princess...aper lagi aku ngan mak menjerit sekuat2nya....sehinggalah my hubby & princess jatuh...aku tak terkata aper.....terus meleleh air mata bila lihat kedua2 yang kusayang jatuh.....tapi selamat anjing2 tu gigit mereka.....aku terus dapatkan my hubby & princess.....saat itu aku tengok princess dah lembik...my hubby pucat lesi.....sampai menangkupkan badan menahan sakit dadanya....saat tu aku berdoa semoga allah selamatkan kedua2.... (dalam hati berkata aku tak mahu kehilangan mereka).....saat ingin juga keadaan princess masih pucat, tak bermaya, kaki tangan sejuk....tanpa sedar air mataku mencurah2 keluar.....aku kucup2 dan panggil nama puteri supaya dia sedar...aku tak mahu dia tidur..... dekat setengah jam juga baru puteri merenggek2....masa saat tu baru aku perasan kakinya berdarah...luka kat kaki....my hubby luka pada kedua2 sikunya....agak teruk juga...sekejap ajer dah naik bengkak.... sebelum balik kami singgah di klinik berdekatan dengan rumah abang sepupuku.....doktor cuci siku my hubby & princess...doktor juga nasihatkan jika keadaan princess dalam masa 24 jam muntah/tak aktif terus bawa ke hospital...takut ader implikasi..... setelah pulang...princess terus tidur....mula2 aku asyik tengok ajer dia....insyallah tak der apa2 implikasi yang berlaku ke atasnya..... Harap2 my hubby & princess cepat sembuh...


Gambar kaki princess dan kedua2 siku my hubby yang luka.....

2 comments:

- dieyana - said...

Ya Allah. Fatin, kesian kedua-duanya. Dayana terperanjat, itu yg pucat lesi tu, tapi alhamdulillah, tidak digigit anjing, 4 ekor pulak tu. Fuh....

Unknown said...

Alhamdulillah...2 selamat...tapi abg sayalah sekarang nie masih bengkak sikunya....