Permata Hati

Permata Hati

Monday, June 14, 2010

~ Pai Blueberry & Muffin Coklat ~

Semangat ku membara apabila aku temui pelbagai resepi muffin serta pai.... apa lagi bila hati semangat nak membuat kedua2 resepi tu....aku terus membeli bahan2nya.... ari khamis ajer aku mengajak kak odah temankan aku membeli bahan di kedai bakery di petaling street...mula2 aku belikan bahan untuk membuat pai blueberry serta bekas muffin.... apa lagi malamnya aku terus buat dulu pai blueberry....semangat sangat bila buatnya...sampai my hubby pun sanggup menolong...(tq my hubby).... bila time nak bakar....oven pulak buat hal.... tapi aku tetap tak putus asa.... akhirnya jadi juga pai blueberry... anak2ku kata sedap...jadi lagi semangatlah aku nak buat perasa lain pula....keesokannya aku bawa ke opis untuk kawan2ku rasa.....dia org kata sedap.... (nampak gaya boleh berniaga lah macam nie....hehehehe, perasaanlah tu....ader ker yang nak order)...hari sabtu pula balik kg...aku ajar pulak adik2 sepupu buat pai tu....jadi mereka pun semangat membuatnya....hari ahad pula kami buat muffin coklat..... apalagi memang kegemaran dia org.... memang best sangat bila boleh buat kedua2 resepi tu..... (gambar bancuhan muffin lupa pula nak ambik).....lepas nie nak cari lagi resepi boleh kongsi ngan adik2 sepupuku yang juga rajin nak belajar.... seronoknya rasa bila aper yang diimpikan menjadi kenyataan......


Inilah ialah kulit pai yang belum dibakar lagi....



Inilah hasilnya pai setelah siap dibakar bersamanya ngan isi cheese serta jem blueberry


Ini pula gambar muffin yang sudah siap dibakar

3 comments:

- dieyana - said...

saya pun tingin nk masak2 cam gini..huhuuh...seronok kan kalau apa yg kita wat, menjdi dan sedap...puas hatiiiii:-)

IDAZS said...

sedapnya kak...bleh la share resepi camni gak :)

Unknown said...

dieyana: memang seronok....lagi seronok bila anak2 kata sedapnya ibu....lagi rasa puas hati nak buat....
IDAZ: boleh ajer...nanti akak bagi resepinya...kongsi bersama kawan2...heheheh