Permata Hati

Permata Hati

Monday, January 9, 2012

Kelas Kek Hiasan

Awal tahun 2012 dengan penuh semangat dan azam baru aku mengikuti Kelas Kek Hiasan oleh Hanan Bakery, Taman Ampangan, Seremban... bagi meningkatkan lagi ilmu pengetahuan mengenai cara membuat kek dengan betul... biasanya tengok2 ajer blog2 kawan2 dan belajar di internet sahaja... kelas kali nie cuma tiga orang sahaja... aku, Kak Nana (dari Labu) dan Linda (kawan sekolahku)... alhamdulillah kelas ini berjalan dengan lancar... kelas bermula jam 10.00 pagi sehingga 5.30 petang dengan menghasilkan 3 biji kek... memang amat berbaloi mengikuti kelas ini... kami diajar membancuh kek, melepa kek dan menghias kek dengan betul... semuanya kami buat... cuma Hayati terangkan ajer... yang tak tahan kami nak mendeco bunga ngan bakul lah.. fuhhhh memang menggigil buat bunga... tapi akhirnya kami berjaya juga... terima kasih banyak2 pada cikgu Hayati atas tunjuk ajar yang diberikan dan halalkan segala ilmu yang diberikan kepada kami... untuk maklumat lanjut mengenai Hayati boleh lawat laman web nie http://bahulutikir.blogspot.com/ ... dah penat menceceh jom layan gambar kami.... heheheh


Kami tengah membancuh adunan dan loyang yang digunakan...

Mendeco Kek Black Forest

Kek yang memang memerlukan kesabaran membuatnya...kek bakul dan bunga... menggigil...



2 comments:

- dieyana - said...

ha, bagus tu tin, awk g kelas deko2, utk memantapkan lagi kerjaya sampingan awk ni...moga awk trus maju jaya dlm bidang ini, ya!

- Suraya - said...

tq diana atas sokongan yang diberikan...insyallah...doakan sya berjaya suatu hari kelak